søndag 9. desember 2012

Da er jeg tilbake!

Det har vært noen fine uker dere, uten internett, og med høy feber på nesten samtlige i familien.
Før helgen fikk jeg endelig nett tilbake her hjemme, og sykdommene begynner å gå bort. Jeg har derimot skjønt at jeg må gjøre noe for å styrke mitt eget immunforsvar, for jeg har ikke mer enn blitt frisk og sluttet på antibiotika før jeg har pådratt meg noe annet. Så denne uken må jeg se om jeg får gjort en detox og litt endring i kostholdet igjen. Det sklir så lett ut når man er syk. Det blir liksom så alt for lett å drikke litt Cola fordi man er kvalm, eller å spise pepperkaker og mandariner fordi det er det eneste som frister.
Men, nå i kveld har jeg funnet fram planleggingsboken min, og skal lage meg en meny, endelig :) Når jeg får planlegge menyen for uken, ja da er jeg virkelig i mitt ess!

På familiefronten har jeg blitt delvis hjemmeskole for eldste gutten min, fordi han rett og slett ikke får gjort så mye på skolen. Derfor er jeg litt opptatt av hjemmeskoling etc og googler litt rundt for å finne inspirerende arbeidsmetoder for å få han til å lære seg fagene også. Vi har store utfordringer med han, og jeg hadde håpet at det skulle hjelpe oss å utrede han, men slik det ser ut nå har vi bare større utfordringer. Men men, jeg kjenner akkurat nå at jeg tar de med strake utfordringer.

Derfor lurer jeg på i kveld om det er noen andre der ute i vårt flotte land som har erfaring med hjemmeskole, eller som generelt har erfaring med å hjelpe barn med adferdsproblemer på skolen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar