mandag 10. desember 2012

Menyplanlegger uke 50

Da har jeg igjen raidet kjøkkenskap og skuffer for å planlegge menyen for den kommende uken. Målet mitt har vært å bruke opp ting fra skapet etc, men jeg føler jaggu ikke at det forsvinner noe som helst. Denne uken har jeg derfor satt en stopp på å handle inn ting jeg bare tenker at jeg må ha, samt hurtigmat. Det har desverre blitt litt av det nå når vi har vært syke, og det må brukes opp nå.

Frokoster: Speilegg med grønnsaksstaver evt brokkolimos, smilende egg, knekkebrød/hjemmelagde brød med pålegg. Også den fine corn flakes pakken som min sønn kjøpte med sin far...

Lunch: Brød med pålegg, pølseblekkspruter (pølse kokt i vann så de former seg som blekkspruter. Post kommer), misosuppe, soppsuppe, enkel tapas med sjømat og sopp, eventuelt aramesalat (det er en sjøgrønnsak)

Kvelds: Denne uken blir det grøt hele uken. Havregrøt og hirsegrøt. Skal teste ut litt anderledes tilsetninger, men basicly er det sukrin/stevia med kanel.

Middager:
Mandag: Lapskaus, rester fra søndag.
Tirsdag: Chiligryte, bruker opp restene av en tacosaus og en halv boks rømme, samt bønner.
Onsdag: Kikertgryte, med løk og rotgrønnsaker, en skikkelig høstmiddag.
Torsdag: Raspeballer med kålrotstappe, også må jeg se om jeg finner noe saltaknoke
Fredag: Litt usikker her, hvis det blir mye rester på uken blir det restepai/pizza, hvis ikke blir det pasta med tomatsaus og salat til.
Lørdag: Risgrøt på formiddagen, hjemmelagde vårruller på ettermiddag/kveld. Jeg har risnudler, sauser og krydderier og trenger egentlig bare grønnsaker og vårrullark.
Søndag: Kalkun med stuffing, poteter, grønnsaker, surkål og saus. Siden kalkunen koster 19kr pr kg hos rema denne uken kjøper vi en relativt stor og satser på mye rester uken etter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar