fredag 21. desember 2012

Nissens julejuicer!

I går fant jeg fram juicemaskinen min igjen. Den har lenge stått på boden i håp om å bli brukt igjen, og jeg har lenge hatt et ønske om det, men har ikke helt orket å sette igang igjen. Hva som faktisk fikk meg til å finne den fram igjen vet jeg ikke, kanskje det var inspirasjonen til å lage julejuice, eller kanskje det var det faktum at jeg ønsker å bli sunnere igjen. Uansett, juicemaskinen gjør seg godt på kjøkkenbenken min.

I går prøvde jeg ut to forskjellige oppskrifter jeg syns virket spennende. Og i dagene som kommer regner jeg med at det blir mer julejuice, siden dette var veldig godt.

Nordpolens grønne juice

Se ingredienser og gjøremåte her.

Nissens granateplejuice
2 appelsiner
2 grapefrukter
2 granatepler

Juice først appelsiner og grapefrukter. Hell i et glass. Juice frøene inni granateplene og hell forsiktig i en tynn stråle i sitrusjuicen. Pynt gjerne med kanelstang.



Og dere, sjekk ut denne!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar