tirsdag 8. januar 2013

Første uke av det nye året

Her på "gården" har vi fått gjort en hel del den første uken av 21013!



Jeg har ikke brukt noe unødig! Handlet litt på lørdag, men bare mat og akkurat bare det vi trengte.
Vi var veldig fristet til å ta oss noe kjapt på lørdag når vi var ute på svift. Min samboers telefon er ødelagt og han skulle få ny på garantien, men det var tomt i lokalbutikken, og de andre butikkene i nærområdet tok ikke telefonen. Det betyr kjøretur for oss, uforventet. Vi klarte heldigvis å unngå mathandling med å kjøpe epler og bananer.

Hjemme har det blitt gjort en del:

Min samboer har laget overaskelse til meg i huset vårt. Jeg og barna måtte flytte til svigerfar (nermeste nabo) siden han er på ferie og vi har fått lov til å bo her uansett. Så vi fant ut at det passet perfekt i tiden å isolere, samt at han kunne lage overaskelse til meg. Siden det tok litt tid, og han trengte hjelp av meg måtte han avsløre overaskelsen før den var ferdig, men det er virkelig tanken som teller.

Han har satt inn vindu på kortsiden i kjøkkenet. Det har jeg hatt lyst på siden vi flyttet inn. OG, han har bygget benk til meg, SITTEBENK! Der vi bodde før hadde jeg en ganske stor vinduskarm hvor jeg kunne sitte og drikke te. Nå får jeg det på kjøkkenet også, med oppbevaring under! Genialt.

Jeg har planer om å pusse opp litt på kjøkkenet, siden vi likevell bygger en del der nå. Siden kjøkkenbenken må forflyttes og jeg ikke har god plass i det hele tatt, må jeg ta bort et benkeskap. Heldigvis har min samboer bygget et stort høyskap i benken, sånn at jeg har plass til tingene.

Vi har fargen Kaffe latte på veggene i hele stuen og kjøkkenet, og da vi hentet kjøkkenet (vi fikk det gratis på finn.no) var det også malt i Kaffe latte. Vi hengte det opp slik, og orket ikke å tenke på det. Nå syns jeg det blir litt for mye av en farge, så jeg har lyst å male kjøkkenskapene i fargen Visjon. Sitteputene har jeg planer om å ha i brun og turkis farge. Etter inspirasjon fra disse bildene.



Jeg på min side har fått omorganisert litt på rommet til barna. Har sortert ut alt av ødelagte leker, ryddet og ommøblert litt. Har spraymalt endel ting til dem, og kommer med bilde senere. Ekte gjennbruk selvsagt. Har litt igjen der inne, men begynner å bli ferdig snart. Skrivebordet som var på rommet deres var alt for stor for både dem og rommet, så den skal bort. De har fått en mindre, og får dermed mye bedre plass på rommet sitt.

Og, i kjelleren skal det store skrivebordet ned, for der skal vi lage til kontor. Når vi har to bedrifter i hus må det til. Og når vi har så lite hus som vi har, må det litt omorganisering til for å få til det vi trenger, så jeg har ryddet ut av det som en gang var grisebingen i kjelleren. Wow, det høres rart ut, men jeg tror det blir et bra kontor. Vi tenker bruke resten av parketten vi fikk til stuen på gulvet der, og kle inn veggene og taket.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar