lørdag 25. mai 2013

Hvorfor jeg blogger

Jeg satt å tenkte en del i går da jeg holder på å skrive bedriftsplan og utvikle det nye spennende konseptet både her og på http://onlinemedanita.com - Tankene gikk i hvorfor jeg blogger, både her og der faktisk. For jeg må jo ha en plan rundt dette. (I forbindelse med nytt konsept her har jeg også laget ny banner, hva syns du?)

Denne bloggen har jo egentlig vært mitt lille fristed. Mitt sted hvor jeg har kunnet tømme tankene mine. Det stedet jeg har kunnet blogge om alt, og spesielt økonomi, uten å være redd for skumle kommentarer om at jeg måtte ta meg sammen fordi jeg ikke kunne la økonomien min skrante sånn. For det har jeg faktisk vært redd for, og jeg skjønner dem som velger å ikke være åpne om økonomiske vansker.

Men tilbake til det jeg ville med denne posten. Hvorfor jeg blogger her på Leve Enkelt!











 * Jeg blogger for å inspirere meg selv og andre til å:


  - Returnere til det grunnleggende om et enklere liv. 
  - Leve nærmere og i pakt med jorden og naturen. 
  - Styrke familien som ressurs
  - Oppmuntre neste generasjon (og også min egen) til å lære seg gamle ferdigheter våre forfedre brukte.
  - Redusere unødvendige utgifter og tenke miljøvennlig
  - Bygge sosiale nettverk og bekjentskap gjennom deling

Så, hva tenker du om mine punkter? 
Og hvorfor blogger du?


1 kommentar:

  1. Takk for tips om å blande litt eddikk med bakepulver for bedre effekt på vasken! Det skal jeg prøve neste gang :) Edikk er jo rene vidundermiddelet har jeg nylig lært!
    Du spurte hvorfor vi blogger - for min del er det et koselig fristed hvor jeg deler litt fra hverdagen, og får utfordret meg på å ta bilder, og forhåpentligvis kan inspirere andre litt sånn jeg blir inspirert av å lese andres blogger :)
    Ha en fin lørdagskveld!
    - Ingrid

    SvarSlett